Támogatások
Hátrányos helyzetűek foglalkoztatása a Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft.-ben
A kedvezményezett neve: Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft.
A projekt azonosítószáma: GINOP-5.1.3-16-2017-00211
A projekt címe: A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül a Nemzetgazdasági Minisztérium, mint Támogató által 2016. június 10-én meghirdetett „Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése” című felhívás alapján „Hátrányos helyzetűek foglalkoztatása a Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft.-ben” című pályázat
A szerződött támogatás összege: 14 963 798 Ft
A támogatás mértéke: 100%
A projekt fizikai befejezési dátuma: 2019.11.30
A projekt tartalmának bemutatása: A Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft társadalmi küldetése visszaadni a vidéki lét értékét, társadalmi rangját. Ezen belül kiemelten segíteni a vidéki nőket, ezen keresztül erősíteni a családokat. A vidéki női életmód legfontosabb pillére a foglalkoztatás. A Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft. tevékenységében és célkitűzéseiben fontos szerepet játszik a női foglakoztatás kedvezőtlen helyzete. A hazai női foglalkoztatás – nemzetközi összehasonlításban kirívó – sajátossága a foglalkoztatás rugalmatlan rendszere. A projekt célja hátrányos helyzetű régióban a vidéki nő lét rangjának
visszaszerzése szemléletformálással és atipikus foglalkoztatási modell megvalósításával, amely mintaprogramként adaptálható lehet, más hasonló térségekre is. A projekt a helyi adottságok – emberi erőforrás, földrajzi körülmények, társadalmi hagyományok – figyelembevételével a térségekben élő nőket segíti abban, hogy vidéki létüket újraértelmezzék, és ne hátrányként, hanem a projekt eredményeként előnykén éljék meg.
Az atipikus, otthon végezhető munka jobban illeszkedik a családi élet és a gyermeknevelés igényeihez, ezáltal erősíti a családokat, visszaadja a vidéki élet perspektíváját, ellene hat a falvak elnéptelenedésének. Mi abban tudunk segíteni, hogy otthon végezhető, munkalehetőséget kínálunk a térség, munkaerő-piacról kiszorult női munkavállalói számára. A kitűzött célokat munkahely teremtési, nevelési, tevékenységek szervezésén, folytatásán keresztül oldjuk meg, ez utóbbinak fontos eleme a helyi kulturális örökség megóvása a természeti kultúra tekintetében is.
Társadalmi célunk lakosságmegtartó erő, családok erősítése.
Gyógynövények felhasználásával készült test és lélek ápolási termékek csomagolása és forgalmazása: munkahely teremtő program. Figyelembe véve a tendenciákat és a női munkavállalók jogos igényeit (rugalmatlan munkaidő, a nők és férfiak közötti egyenetlen munkamegosztás, a nők családon belüli összetartó szerepének erősítése) alakítottuk ki a projektben a női otthon végezhető munka modelljét rész- vagy teljes munkaidőben. Függetlenül attól, hogy hátrányos helyzetű munkavállalónk mely hátrányos helyzetű munkavállalói kategóriába sorolható, nőként egyaránt sújtja a gyér munkalehetőség és a falusi élet lehetőségeinek korlátozottsága miatti nehézség. A vidéken élő nőkre, különösen a foglalkoztatni kívánt célcsoportra teljes mértékben jellemző a munkalehetőségek hiánya. Ha van is munka, az is 20-30 km távolságban található, általában, multinacionális cégeknél. A munkába járás miatt 10-12 órát is távol vannak a családjuktól. A családtól a gyermekneveléstől sok idő elvész. Az egykeresős vagy segélyből élő családi modellben komoly anyagi gondokkal küzdenek, a kétkeresős családokban a gyermekvállalási kedv és a gyermeknevelés szenved kárt. Társadalmi célú vállalkozásunk egy olyan tevékenységet tesz a jövedelemszerzés tárgyává, amely nem csak kereseti lehetőség, hanem a gyógynövényekkel való munka visszahat a munkavállaló testi-lelki egészségére is, illeszkedik a vidéki identitáshoz, ezért fejleszti és stabilizálja. Az atipikus, otthon végezhető munka jobban illeszkedik a családi élet és a gyermeknevelés igényeihez, ezáltal erősíti a családokat, visszaadja a vidéki élet perspektíváját, ellene hat a falvak elnéptelenedésének. Foglalkoztatási modellünkkel lehetőséget adunk a környéken élő nőknek az otthoni és részmunkaidős munkavégzésre, amely maximálisan igényeikhez illeszkedik. Üzleti és értékesítési modellünkön túl, termékpalettánk megalkotását követően, a fenti foglalkoztatási metódust épp az atipikus foglalkoztatás iránti igény hívta életre. Vállalkozásunk vidéki női életmód modellt is bemutat. A program erősíti a nőket és ezen keresztül a családokat. Eredménye, hogy enyhül a fejlődést akadályozó társadalmi depresszió, javul a lakosság egészségi állapota. Fokozódik a társadalom kreativitása, együttműködési készsége. Társadalmi vállalkozásunk a női munkavállalók atipikus foglalkoztatásával új termékkel kíván a piacra lépni. Nógrád megye bő gyógynövény termő vidékének és a számos kis feldolgozó manufaktúra munkásságának köszönhetően gyógynövényből készült test és lélekápolási termékeket fejlesztettünk. Tevékenységünk társadalmi vállalkozásunk megalapításával kezdődött 2013-ban. A korábban vázolt társadalmi problémára reagálva kezdtük el megalapozni gyógynövényekkel és egészséges italokkal kapcsolatos munkásságunkat. A munka tulajdonosi önkéntes munkavégzéssel és alvállalkozók bevonásával valósult meg. Egy-egy vásári megjelenéskor értékesítettük is egészséges italainkat (rózsaital és különböző háztáji szörpök a helyi őstermelők bevonásával), ezért minimális bevételre is szert tettünk. A szervezet üzleti és társadalmi tevékenységének magalapozása lassú, de céltudatos munkával halad. Eddigi tevékenységünk a következőkben mutatkozik meg: Iskolákkal együttműködve a gyerekeken keresztül a nőkhöz való ismeret eljuttatása: Egészséges italkóstoló (rózsaital) Jótékonysági bál a Nógrádkövesdi iskoláért 2016. Bekapcsolódunk az önkormányzatok által szervezett helyi programokba bemutatóval, ismeretterjesztéssel. Egészséges italkóstolók (bodza, menta, citromfű) Gyereknap Szécsénke 2015 és 2016. „Ismerd meg a környeztedben termő gyógynövényeket ” – Bér Község 2016.- Együttműködünk az egyházzal az általuk szervezett közösségi programokban: Egészséges italkóstoló (rózsaital)
Jótékonysági bál a Nógrádkövesdi templom felújítására 2016. „Ismerd meg a környeztedben termő gyógynövényeket” – ismeretterjesztő program 2015 és 2016. A 2016. évben kezdtük meg a termékfejlesztést és a piackutatást. Ehhez két partnert vontunk be: termékfejlesztés és csomagolás tervezéshez, mint kreatív tevékenységhez a BetXtil Kft. nyújtott segítséget a termékrendszer, a márkanév és arculat, valamint a csomagolás tekintetében. Az értékesítési célcsoport piackutatáshoz a Hotel Degenfeld Kastélyszálló volt partnerünk, aki a szálloda vendégeinek mind programcsomag alkotóelem mutatta be a mintatermékeket. A visszajelzések szerint a vendégek kipróbálták a helyszínen, vagy távozáskor magukkal vitték a termékeket, véleményük rendkívül pozitív volt. Az üzleti tevékenységek köre változatos, az elsődleges cél a gazdasági lét magtartása az eltelt évek alatt, a társadalmi beágyazottság fokozása érdekében, van üzleti múltunk és tapasztalatunk.
Foglalkoztatási modellünk a foglalkoztatni kívánt célcsoporttal való együttműködésben került kialakításra, így értékelésükbe is bevonjuk őket. Közösen dolgozzuk ki az előre szempontrendszert, amely alapján írásban és szóban kerülnek értékelésre. Ismerve a foglalkoztatott célcsoportot, nagyon fontos a visszajelzés és a fejlődési lehetőség, így az értékelési szempontok között helyet kap majd vállalkozásunk értékelése is az ő szempontjukból.
Együtt a vidéki női életforma értékének és megbecsülésének növeléséért
A kedvezményezett neve: Vidéki Nőkért Termelő és Szolgáltató Szociális Szövetkezet
A projekt címe: Együtt a vidéki női életforma értékének és megbecsülésének növeléséért
A szerződött támogatás összege: 46 350 237 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 99%
A projekt tartalmának bemutatása:
Szövetkezetünk nagyon fiatal, 2017. szeptemberében alakult. Az alapítással az volt a célunk, hogy visszaadjuk a vidéki női lét értékét. Tagjaink az azóta eltelt időben ezt a projektet tervezték, kialakították a gyártandó gyógynövény alapú termékek összetételét és tesztelték a potenciális célcsoportokon.
Üzleti célunk, hogy bevezessük Herbal Ball termékcsaládunkat a piacra. Üzleti tevékenységünk abból adódik, hogy szárított gyógynövényeket vásárolunk fel helyben (a térség nagyon gazdag gyógynövény termő területekben), majd az összetétel meghatározása után pontosan mérjük és adagoljuk a gyógynövényeket. A termékek közérzet javító funkciót látnak el. Kádfürdőhöz, lábfürdőhöz, szaunázáshoz, relaxáláshoz, alváshoz használhatók fel. Elsődleges célcsoportunk a környékbeli wellness szállodákból áll, amelyek közül több – előzetes tesztelés után – nyitott arra, hogy a szállodai szobákban bekészítő ajándékként kedveskedjen vendégeinek termékcsomagunk elhelyezésével. A termékcsomagok árát a szálloda fizet meg, a szállóvendégeknek ajándékba adja. Ezen kívül kisebb boltokban, pl. virágüzletekben, drogériákban árulják majd termékeinket, értékesítési stratégiánkba ezen kívül bevonjuk a wellness szállodák saját boltjait is, a szállodaszobákban elhelyezett termékismertető alapján termékeink könnyen megtalálhatóak lesznek a boltokban és webshopunkban is.
Legfontosabb társadalmi célunk, hogy példát mutassunk a hozzánk hasonló, vállalkozó kedvű munkáltatóknak, hogy alkalmazzanak hátrányos helyzetű munkavállalókat, kommunikációjukkal segítség a társadalmi szegregáció csökkentését és vállaljanak felelősséget a kirekesztettség csökkentéséért. Társadalmi célunk a munkanélküliség csökkentése a fenti intézkedések által és az elvándorlás megszüntetése első körben településünkről, majd a környékről. A projekt tervezésénél nagy hangsúlyt fektettünk rá, hogy a sikeres gazdasági működést úgy építsük ki, hogy figyelembe vegyük a közvetlen és közvetett célcsoport szociális és társadalmi szükségleteit. Hiszünk abban, hogyha vállalkozásunk működtetését helyi társadalmi akciókkal egészítjük ki, akkor tevékenységünket képesek leszünk integrálni a helyi közösségbe, és ezáltal a helyi humán erőforrás motiváltsága növelhető, ami a sikeres működés alapvető feltétele.
Tevékenységünk során 6 fő hátrányos helyzetű munkavállalót és 3 fő szakmai vezetőt alkalmazunk. A munka a projekt megvalósítási helyszínén, telephelyünkön zajlik majd, ahol kialakításra kerül mind munkatársaink munkavégzésének kényelmes helyszíne, és az alapanyagok, illetve elkészült, értékesítésre szánt termékek raktározása is megvalósul. Az alapanyagok megvásárlásán túl minimális folyamatos eszközigénnyel működünk (ollók, tűk, mérleg), a termékek előállításához csak munkaerőre van szükség.
Szakmai vezetőink biztosítják célcsoport tagjaink számára a szükséges tudásanyagot és betanítást. A foglalkoztatás megkezdése előtt a tevékenység beindításához beszerezzük a napkollektoros aszaló-szárító berendezéseket (5 db eszköz), amely a megvalósítási helyszínen, telephelyünkön kerül elhelyezésre és aktiválásra. Az eszközök a megvásárolt és szárított gyógynövény alapanyag páratartalmát állítják be úgy, hogy azokat ne kelljen vegyi úton tartósítani, illat- és hatóanyaguk pedig hosszú távon megmaradjon.
Az eszközbeszerzés után megkezdjük a célcsoport tagok foglalkoztatását, és legyártjuk marketing eszközeinket. Mivel értékesítési stratégiánk alapja elsősorban a b2b üzletkötés, marketing tevékenységünk során rájuk koncentrálunk, így brossúrákat, dossziékat, üzleti kártyákat, névjegyeket készíttetünk.
Projektünk során négy alkalommal tervezünk szakmai rendezvényeken részt venni, ahol az érdeklődőket finom falatokkal és termékbemutatóval várjuk standjainkon.
4 alkalommal tervezünk szemléletformáló rendezvényt tartani Béren, ahol a téma a környezettudatosság, a tudatos vásárlás, a parlagon maradt földek háztartási célú alkalmazása, illetve az esélyegyenlőség és tolerancia növelése.
Projektünk során projektmenedzsert és pénzügyi vezetőt bízunk meg a zavartalan lebonyolítás érdekében.
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2022. 11. 30.
A projekt azonosító száma: GINOP-5.1.7-17-2020-00465