Hátrányos helyzetűek foglalkoztatása a Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft.-ben

A kedvezményezett neve: Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft.

A projekt azonosítószáma: GINOP-5.1.3-16-2017-00211

A projekt címe: A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül a Nemzetgazdasági Minisztérium, mint Támogató által 2016. június 10-én meghirdetett „Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése” című felhívás alapján „Hátrányos helyzetűek foglalkoztatása a Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft.-ben” című pályázat

A szerződött támogatás összege: 14 963 798 Ft

A támogatás mértéke: 100%

A projekt fizikai befejezési dátuma: 2019.11.30

A projekt tartalmának bemutatása: A Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft társadalmi küldetése visszaadni a vidéki lét értékét, társadalmi rangját. Ezen belül kiemelten segíteni a vidéki nőket, ezen keresztül erősíteni a családokat. A vidéki női életmód legfontosabb pillére a foglalkoztatás. A Hunnia Reneszánsz Nonprofit Kft. tevékenységében és célkitűzéseiben fontos szerepet játszik a női foglakoztatás kedvezőtlen helyzete. A hazai női foglalkoztatás – nemzetközi összehasonlításban kirívó – sajátossága a foglalkoztatás rugalmatlan rendszere. A projekt célja hátrányos helyzetű régióban a vidéki nő lét rangjának
visszaszerzése szemléletformálással és atipikus foglalkoztatási modell megvalósításával, amely mintaprogramként adaptálható lehet, más hasonló térségekre is. A projekt a helyi adottságok – emberi erőforrás, földrajzi körülmények, társadalmi hagyományok – figyelembevételével a térségekben élő nőket segíti abban, hogy vidéki létüket újraértelmezzék, és ne hátrányként, hanem a projekt eredményeként előnykén éljék meg.

Az atipikus, otthon végezhető munka jobban illeszkedik a családi élet és a gyermeknevelés igényeihez, ezáltal erősíti a családokat, visszaadja a vidéki élet perspektíváját, ellene hat a falvak elnéptelenedésének. Mi abban tudunk segíteni, hogy otthon végezhető, munkalehetőséget kínálunk a térség, munkaerő-piacról kiszorult női munkavállalói számára. A kitűzött célokat munkahely teremtési, nevelési, tevékenységek szervezésén, folytatásán keresztül oldjuk meg, ez utóbbinak fontos eleme a helyi kulturális örökség megóvása a természeti kultúra tekintetében is.

Társadalmi célunk lakosságmegtartó erő, családok erősítése.
Gyógynövények felhasználásával készült test és lélek ápolási termékek csomagolása és forgalmazása: munkahely teremtő program. Figyelembe véve a tendenciákat és a női munkavállalók jogos igényeit (rugalmatlan munkaidő, a nők és férfiak közötti egyenetlen munkamegosztás, a nők családon belüli összetartó szerepének erősítése) alakítottuk ki a projektben a női otthon végezhető munka modelljét rész- vagy teljes munkaidőben. Függetlenül attól, hogy hátrányos helyzetű munkavállalónk mely hátrányos helyzetű munkavállalói kategóriába sorolható, nőként egyaránt sújtja a gyér munkalehetőség és a falusi élet lehetőségeinek korlátozottsága miatti nehézség. A vidéken élő nőkre, különösen a foglalkoztatni kívánt célcsoportra teljes mértékben jellemző a munkalehetőségek hiánya. Ha van is munka, az is 20-30 km távolságban található, általában, multinacionális cégeknél. A munkába járás miatt 10-12 órát is távol vannak a családjuktól. A családtól a gyermekneveléstől sok idő elvész. Az egykeresős vagy segélyből élő családi modellben komoly anyagi gondokkal küzdenek, a kétkeresős családokban a gyermekvállalási kedv és a gyermeknevelés szenved kárt. Társadalmi célú vállalkozásunk egy olyan tevékenységet tesz a jövedelemszerzés tárgyává, amely nem csak kereseti lehetőség, hanem a gyógynövényekkel való munka visszahat a munkavállaló testi-lelki egészségére is, illeszkedik a vidéki identitáshoz, ezért fejleszti és stabilizálja. Az atipikus, otthon végezhető munka jobban illeszkedik a családi élet és a gyermeknevelés igényeihez, ezáltal erősíti a családokat, visszaadja a vidéki élet perspektíváját, ellene hat a falvak elnéptelenedésének. Foglalkoztatási modellünkkel lehetőséget adunk a környéken élő nőknek az otthoni és részmunkaidős munkavégzésre, amely maximálisan igényeikhez illeszkedik. Üzleti és értékesítési modellünkön túl, termékpalettánk megalkotását követően, a fenti foglalkoztatási metódust épp az atipikus foglalkoztatás iránti igény hívta életre. Vállalkozásunk vidéki női életmód modellt is bemutat. A program erősíti a nőket és ezen keresztül a családokat. Eredménye, hogy enyhül a fejlődést akadályozó társadalmi depresszió, javul a lakosság egészségi állapota. Fokozódik a társadalom kreativitása, együttműködési készsége. Társadalmi vállalkozásunk a női munkavállalók atipikus foglalkoztatásával új termékkel kíván a piacra lépni. Nógrád megye bő gyógynövény termő vidékének és a számos kis feldolgozó manufaktúra munkásságának köszönhetően gyógynövényből készült test és lélekápolási termékeket fejlesztettünk. Tevékenységünk társadalmi vállalkozásunk megalapításával kezdődött 2013-ban. A korábban vázolt társadalmi problémára reagálva kezdtük el megalapozni gyógynövényekkel és egészséges italokkal kapcsolatos munkásságunkat. A munka tulajdonosi önkéntes munkavégzéssel és alvállalkozók bevonásával valósult meg. Egy-egy vásári megjelenéskor értékesítettük is egészséges italainkat (rózsaital és különböző háztáji szörpök a helyi őstermelők bevonásával), ezért minimális bevételre is szert tettünk. A szervezet üzleti és társadalmi tevékenységének magalapozása lassú, de céltudatos munkával halad. Eddigi tevékenységünk a következőkben mutatkozik meg: Iskolákkal együttműködve a gyerekeken keresztül a nőkhöz való ismeret eljuttatása: Egészséges italkóstoló (rózsaital) Jótékonysági bál a Nógrádkövesdi iskoláért 2016. Bekapcsolódunk az önkormányzatok által szervezett helyi programokba bemutatóval, ismeretterjesztéssel. Egészséges italkóstolók (bodza, menta, citromfű) Gyereknap Szécsénke 2015 és 2016. „Ismerd meg a környeztedben termő gyógynövényeket ” – Bér Község 2016.- Együttműködünk az egyházzal az általuk szervezett közösségi programokban: Egészséges italkóstoló (rózsaital)
Jótékonysági bál a Nógrádkövesdi templom felújítására 2016. „Ismerd meg a környeztedben termő gyógynövényeket” – ismeretterjesztő program 2015 és 2016. A 2016. évben kezdtük meg a termékfejlesztést és a piackutatást. Ehhez két partnert vontunk be: termékfejlesztés és csomagolás tervezéshez, mint kreatív tevékenységhez a BetXtil Kft. nyújtott segítséget a termékrendszer, a márkanév és arculat, valamint a csomagolás tekintetében. Az értékesítési célcsoport piackutatáshoz a Hotel Degenfeld Kastélyszálló volt partnerünk, aki a szálloda vendégeinek mind programcsomag alkotóelem mutatta be a mintatermékeket. A visszajelzések szerint a vendégek kipróbálták a helyszínen, vagy távozáskor magukkal vitték a termékeket, véleményük rendkívül pozitív volt. Az üzleti tevékenységek köre változatos, az elsődleges cél a gazdasági lét magtartása az eltelt évek alatt, a társadalmi beágyazottság fokozása érdekében, van üzleti múltunk és tapasztalatunk.
Foglalkoztatási modellünk a foglalkoztatni kívánt célcsoporttal való együttműködésben került kialakításra, így értékelésükbe is bevonjuk őket. Közösen dolgozzuk ki az előre szempontrendszert, amely alapján írásban és szóban kerülnek értékelésre. Ismerve a foglalkoztatott célcsoportot, nagyon fontos a visszajelzés és a fejlődési lehetőség, így az értékelési szempontok között helyet kap majd vállalkozásunk értékelése is az ő szempontjukból.